1. Novsport
  2. - ЦСКА
  3. Търговският директор на ЦСКА: Искам да надминем Левски на пазара

Търговският директор на ЦСКА: Искам да надминем Левски на пазара

Единстве­ният голям спонсор, с който имаме договор към момента, е, Глобулм, той дава 1 милиона на година

Търговският директор на ЦСКА: Искам да надминем Левски на пазара
Доскоро на Армията за маркетинг никой не говореше, нито пьк как се продава мар­ката ЦСКА. Докато търговският отдел на клуба не заработи начело с Георги Павлов. За първи път от много време насам червените са готови да следват европейския модел за привличане на спонсори и рекламодатели. Па­влов разказа подробности пред„7дни спорт" около маркетинговата стратегия на ЦСКА.
 
СПОНСОРЪТ
Не е тайна за никого, че най-много пари за ЦСКА дава „Титан". Единстве­ният голям спонсор, с който имаме договор към момента, е, Глобул. Той пак е заслуга на собствениците. Подписаха го преди три години. От него идват над 1 мили­он лева годишно. Плюс всички бонуси и премии за титла, купа и т.н. За победата над Левски получихме чек. Това ни е спонсорът засега, иначе издръжката се поема от „Титан". Има разговори с няколко компании, но всичко зависи от ЦСКА, ние каква работа ще свършим, какви усло­вия ще им предложим. Затова изчакват всички ремонтни дейности да приключат.
 
РЕКЛАМА И ТВ ПРАВА
Други възможности за парични потоци към ЦСКА са продажбата на рекламни пана на стади­она и около него. Също така и телевизионните права. Там сагата вече я знаят и децата. До ми­налата година в касата на клуба влизаха между 400 и 500 хиляди лева от тв правата. Сега с новия договор за 1,4 млн. едва ли ще видим повече от 150 000 лева. Знаете, че парите се разпределят на база точки и класиране.
 
Всички сме наясно къде са големите пари - в гру­пите на Шампионската лига и Лига Европа. Из­вън това, че ще си прода­деш рекламните пана за целия сезон, отделно ги продаваш за тези мачове. Паната са около 40. В ЦСКА цената за едно е 7500 евро. Голяма част от тях са на бартерна основа с фирмите. Ето например, с хората, които ни поддържат осветле­нието, или с агенцията, която ни поддържа клуб­ната интернет страница. Може би около 70% от паната отиват по някакви ангажименти, договори и партньори на ЦСКА. Като „Глобул" и достав­чика ни на спортната екипировка - „Леджеа" например. Или „Аджъбадем", които пак бяха доведени от „Титан" - с тях договорът ни е грубо за 100 хиляди лева на го­дина. Около 200-300 хи­ляди лева са под формата на бартерни сделки.
 
Ремонтът на Армията, който върви в момента, ще отвори доста нови ре­кламни площи. Освен на самия стадион пана могат да се сложат на четирите игрища около него.
 
Живот и здраве, като се направи VIP ложата, после и другите трибуни, има проект и за пистата... всички тези неща като се направят, приходите от реклами ще се увеличат четворно. Ключова е мо­дернизацията на базата, от там тръгва всичко. И пак благодарение на нашите собственици, за­щото на Армията от 20 години не е забит един пирон.
 
КЛУБНИ КАРТИ
Много надежди въз­лагаме на бъдещата ни интернет платформа с марка ЦСКА. Може би най-големият проект, правен досега - портал, в който инвестициите са за около 350 000 лева. И него сме го договорили на бартерна основа -дали сме процент от бъ­дещите приходи. Идеята е да следваме европейския модел. Феновете да имат клубни карти. Когато па­заруват и ползват услуги­те на нашите партньори, ще получават точки, а с тях ще купуват билети, фен артикули и т.н. Ето например - пазарувате за 100 лева в хипермаркет, който е наш партньор. В клубната карта ще по­лучите 10 точки, всяка равна на 1 лев. На след­ващия мач, ако си взи­мате билет за 10 лева, с точките от картата ще ви излезе без пари. Същото важи за бензиностанции, увеселителни заведения и други наши партньори. По този начин всеки фен прави нещо хубаво за себе си и в същото вре­ме помага за развитието на детско-юношеската школа.
 
Освен това ще има най-различни игри с есемеси, томболи... на всеки полусезон ще се раздава по една кола, целогодишно ще се подаряват други предметни награди, като телефони, телевизори. Порталът ще предлага всички ексклузивни но­вини и видеоматериали, свързани с ЦСКА.

Ще има социални мрежи, блогове на футболисти­те. Надяваме се самият портал да стартира ско­ро. Остава ни да офор­мим договорите с парт­ньорската мрежа, но тя ще заработи напролет, защото изисква повече технологично време. От новия полусезон искаме да улесним феновете с онлайн магазин за билети - да си ги купуват чрез интернет, вместо да висят по касите. Същото важи и за фен артикулите.
 
ФЕН МАГАЗИНИТЕ
За мен продажбата на фенските артикули върви добре. Проблемът е, че имаме само един мага­зин в София и хората в провинцията не могат да пазаруват, когато поискат. Не е лесно обаче да развиваме мрежата, защото нашият търгов­ски отдел няма собствен бюджет. А всичко това е свързано с пари - отва­ряне на нови магазини, нови фен колекции и т.н. Знаете, всичко е концен­трирано в издръжката на първия отбор, ремонтите по стадиона и базата. В момента това ни е приоритетът. Покрай това ние се стремим да помогнем с каквото можем на соб­ствениците за свежи пари в клуба. Наясно съм, че Левски е по-напред в това отношение. Имат няколко магазини, даже и мобилни. Идеята е да ги догоним и да ги над­минем.
 
ФЕНСКАТА КУЛТУРА
Нормално е в момента феновете да недоволстват - все още нямаме стадион и база. Не сме си у дома. Затова гледаме да подходим гъвкаво към цената на билетите.
 
Намалява­ме я, когато преценим. Иначе, когато има силен отбор и добри условия, нормално е билетите да са по-скъпи. Хората не трябва да забравят, че все пак футболът е про­дукт. Когато е качествен, цената му поскъпва. Така че цялата ни маркетинго­ва политика е зависима от самия отбор. Нашият отдел е млад и амбици­озен, имаме много идеи, но има много фактори, които ни ограничават. Най-простият пример - в доста други европейски държави се продава бира на стадиона, от което се печели добре. Но това е до манталитет и култура. У нас много добре знаете защо е забранено.
 
Като цяло самата систе­ма не е измислена добре. Нашият футбол чисто и просто търси финансови благодетели, а не как да е печеливш. Да се намери някой човек, който да по­мага, независимо че няма никаква възвращаемост. И никой не го интересу­ва търговският оттенък. В България няма отбор, който да е на печалба. Това е и заради цялата ни система и липсата на законодателство в тази посока. 
Румен Трифонов: Вярвам, че можем да отстраним Генк

Наставникът на ЦСКА U19 говори за реванша от младежката Шампионска лига

Добра новина за ЦСКА, нападател поднови тренировки

Аарон Исека може да попадне в групата за ЦСКА 1948

ЦСКА обяви групата за визитата на Локо (Пловдив), има много отсъстващи

Вижте и имената на които ще разчита Александър Томаш

ЦСКА поднови тренировки без доста от играчите си

Отборът се готви интензивно за предстоящия мач за Купата на България срещу Добруджа

Добра новина за ЦСКА

Браян Кордоба се завръща срещу Добруджа

От ЦСКА съобщиха колко ще отсъства Густаво Бусато

„Червените“ разкриха състоянието на контузените си футболисти

Още един кран на „Българска армия“ (ВИДЕО)

Втората фаза от реконструкцията на стадиона на ЦСКА продължава с пълна сила

Двама не тренират с ЦСКА

Преди предстоящия шампионатен двубой срещу Ботев (Враца)

Емил Спасов: Очаквах повече от Левски – ЦСКА

„Далеч сме от състоянието и възможностите на Лудогорец“, коментира „синята“ легенда