Новият флагмански седан на Hyundai, разработен под кодовото наименование „VI”, който се появи на корейския пазар през миналата година, за да пожъне огромен успех, е готов да промени настройката на европейците към марката. Названието Equus е запазено за флагманския модел вече 10 години за Корея, където то се е превърнало в синоним на качество и лукс наравно с престижни германски и японски марки като BMW, Mercedes и Lexus.
Двигатели
Дългият 5,1 метра автомобил със задно задвижване Equus се предлага с два доказали качествата си бензинови двигателя - Lambda 3,8 V6 и награждавания Tau 4.6 V8. С цел увеличаване на мощността и намаляване на вредните емисии и разхода на гориво двата агрегата са изработени изцяло от алуминий, разполагат със системи за изменение на фазите на газоразпределение и за променливо всмукване на въздух и са куплирани с шестстепенни трансмисии. Lambda V6, който осигурява 290к.с. и максимален вътрящ момент от 358Нм, се отличава с впечатляващата за този клас икономичност от 9.8л/100 км. The Tau V8 от своя страна е с мощност 366к.с., максимален въртющ момент от 439Нм и изразходзва невероятните за подобни показатели 11,0л/100км. Резервоар с вместимост 77 литва осигурява отличен пробег между две предареждания.
Окачване
Окачване
Предното и задното окачване на Equus са многоточкови и са изработени от леки алуминиеви части. Многоточково окачване на двата моста е нетрадиционно за индустрията, но чрез внимателна оптимизация на геометрията и на втулките стабилността и качеството са издигнати на ново ниво. За да подобри способността на колата да поглъща сътресения Hyundai е разработил заедно с ZF-SACHS специални амортисьори с променливо съпротивление според амплитудата (ASD). Те се отличават с новаторска вътрешна система от клапани, която осигурява малко съпротивление при високи честоти и голямо – при високи честоти, като така свежда до минимум движението на купето. Със системата ASD е снабден и събратът на Equus - Hyundai Genesis. Въздушното окачване се управлява електронно, за да се намали наклоняването на купето встрани, напред и назад.
Освен това Equus е снабден с електрическа ръчна спирачка, която се освобождава автоматично, когато скоростния лост бъде поставен на позиция за движение и с електрохидравличен усилвател на управлението.
Безопасност
Освен това Equus е снабден с електрическа ръчна спирачка, която се освобождава автоматично, когато скоростния лост бъде поставен на позиция за движение и с електрохидравличен усилвател на управлението.
Безопасност
Equus издига сигурността на пътуващите в него на едно съвсем ново ниво с въвеждането на системата за управление на стабилността, която включва и система за предупреждение при напускане на лентата на движение (LDWS), трето поколение интелигентен круиз-контрол (SCC) и редица други подсистеми, осигуряващи несравнима активна и пасивна безопасност.
С помощта на интелигентни оптически датчици LDWS подава разпознаваем звуков сигнал, когато автомобила излезе от лентата на движение без да е включил съответния пътепоказател. SCC от своя страна използва радарни вълни, за да поддържа безопасна дистанция от движещия се отпред автомобил, като регулира автоматично спирачките и подаването на гориво. При опасност от сблъскване системата за предотвратяване автоматично задейства спирачките и включва червена предупредителна светлина на TFT-LCD дисплея, последвана от силен звуков сигнал и вибрации на шофьорската седалка. Ако ударът е неизбежен, тя „натиска” спирачките докрай и предните колани се натягат за части от секундата за постигане на максимална сигурност на пътниците.
Друга новост е добавянето на въздушна възглавница за коленете на шофьора. Заедно с двете предни, четирите странични и двете завеси, Equus разполага общо с девет въздушни възглавници.
Видеокамери отпред и отдаз елиминират слепите петна при паркиране и маневриране на заден ход, с което намаляват риска от катастрофи, а новата система за напътствия при паркиране помага на водача чрез компютърна графика на дисплея в купето. Адаптивната система на предните светлини с газоразрядни (HID) лампи променя ъгъла на лъчите в зависимост от завоя, за да повиши сигурността при шофиране.
Комфорт и удобства
С помощта на интелигентни оптически датчици LDWS подава разпознаваем звуков сигнал, когато автомобила излезе от лентата на движение без да е включил съответния пътепоказател. SCC от своя страна използва радарни вълни, за да поддържа безопасна дистанция от движещия се отпред автомобил, като регулира автоматично спирачките и подаването на гориво. При опасност от сблъскване системата за предотвратяване автоматично задейства спирачките и включва червена предупредителна светлина на TFT-LCD дисплея, последвана от силен звуков сигнал и вибрации на шофьорската седалка. Ако ударът е неизбежен, тя „натиска” спирачките докрай и предните колани се натягат за части от секундата за постигане на максимална сигурност на пътниците.
Друга новост е добавянето на въздушна възглавница за коленете на шофьора. Заедно с двете предни, четирите странични и двете завеси, Equus разполага общо с девет въздушни възглавници.
Видеокамери отпред и отдаз елиминират слепите петна при паркиране и
Комфорт и удобства
Equus отваря нова страница в историята на автомобилния лукс. Благодарение на необичайно дългата база (3045мм) интериорът е изключително просторен с повече от 1000 мм място за краката отпред и отзад.
Отоплението може да бъде открито на неочаквани места като във волана, в подглавниците и в облегалките за ръце, които осигуряват приятен допир в студените зимни дни. През горещите лета охлаждащата система в седалките и охладителя за напитки в жабката ще бъдат оценени по достойнство, а масажиращата система на задните седалки ще помогне на пътниците а се отпуснат и освежат при по-дълго пътуване.
Освен всичко останало Equus е снабден с модерна система за информиране на водача (DIS), чиито менюта са достъпни чрез докосване на екрана или плосък джойстик с бутони за пряка връзка. DIS показва пътни карти, лични телефонни номера, които се зареждат чрез Bluetooth и служи като централен контролен панел за аудиосистемата Lexicon със 17 високоговорителя. Системата Logic7.1 от своя страна е в състояние да превърне салона на Equus в истинска концертна зала.
На арматурното табло, между скоростомера и оборотомера е поставен 3,5-инчов дисплей, на който с помощта на най-новата TFT-LCD технология се представя в графичен вид разнообразна информация. От налягането на въздуха в гумите до аудиовизуалната система и системата за предупреждение при напускане на лентата – общо 15 различни функции на автомобила могат да бъдат контролирани с помощта на този цветен екран с висока разделителна способност.
Освен всичко останало Equus е снабден с модерна система за информиране на водача (DIS), чиито менюта са достъпни чрез докосване на екрана или плосък джойстик с бутони за пряка връзка. DIS показва пътни карти, лични телефонни номера, които се зареждат чрез Bluetooth и служи като централен контролен панел за аудиосистемата Lexicon със 17 високоговорителя. Системата Logic7.1 от своя страна е в състояние да превърне салона на Equus в истинска концертна зала.
На арматурното табло, между скоростомера и оборотомера е поставен 3,5-инчов дисплей, на който с помощта на най-новата TFT-LCD технология се представя в графичен вид разнообразна информация. От налягането на въздуха в гумите до аудиовизуалната система и системата за предупреждение при напускане на лентата – общо 15 различни функции на автомобила могат да бъдат контролирани с помощта на този цветен екран с висока разделителна способност.