С представянето на изцяло новото поколение на Laguna, Renault направи сериозен скок в сегмента. Изчистеният дизайн на колата бе съчетан с елегантен интериор, богато серийно и допълнително оборудване, разнообразна двигателна гама и не на последно място, висока сигурност.
Сериозен фактор за определянето на последното качество се оказа и отличното пътно поведение на колата. Залепнала за пътя, Laguna “захапваше” завоя, и само при много сериозна провокация от страна на водача, можеше да се получи отклонение от желаната траектория.
Това обаче явно се е оказало крайно недостатъчно на дизайнерите и инженерите, защото новото предложение в гамата на новата Laguna- Laguna Coupe, е в състояние буквално да “засрами” своя оригинал. Захапката на автомобила за пътя е изключително респектираща, гарантира сигурно движение и голямо удоволствие дори при движение с по- висока скорост на пътища с повечко и остри завои, В същото време, в луксозна и същевременно спортна обстановка, можете да се насладите на плавното прилепяне към седалките при класическото упражнение “0- 100 км/ч”, което реално може да бъде извършено за по- малко от седем секунди.
Впечатление при Renault Laguna Coupe прави нейният обемен спортен дизайн, акцентиран с помощта на източената предна и средна част, и скосената задна част на колата. Освен стил, това решение на хората от френската марка е довело до постигането на по- голямо вътрешно пространство, което прави особено впечатление на задната седалка. Дължината на модела е 4.64 метра, ширината му е 1.83 метра, а височината е само 1.4 метра. Междуосието на Laguna Coupe е 2.69 метра.
Въпреки че основните габарити на автомобила “предразполагат” към стабилна стъпка, голяма част от “захапката” на купето е резултат от работата на Renault Engineering и Renault Sport Technologies. След представянето си при спортната версия Laguna GT, и Laguna Coupe може да се похвали със система за управление на четирите колела. При ниски скорости на движение, тя гарантира по- добра маневреност, а при високи повишава допълнително сигурността на пътя. При скорост под 60 км/ч, задните колела се завъртат в противоположната посока на предните. В резултат на това сериозно се намалява диаметърът на завиване в сравнение с версията с две завиващи колела. При скорост на движение от над 60 км/ч, задните гуми следват посоката на завиване на предните, което води до повишаване на стабилността. Active Drive системата е преработена специално, за да се постигне перфектна комбинация с наличните V6 двигатели, с които се предлага Renault Laguna Coupe.
Перлата в короната на Renault Laguna Coupe е изцяло новият трилитров, V- образен, осемцилиндров дизелов задвижващ агрегат. С максимална мощност от 173 кВт или 235 конски сили, той обещава впечатляващ максимален въртящ момент от 450 Нм. Сходни са и качествата, които обещава топ- предложението в бензиновата гамата на Laguna Coupe. 3.5 литровият, V6 двигател гарантира максимална мощност от 240 конски сили и максимален въртящ момент от “само” 330 Нм.
Информацията е на сайта auto-press.net