Само една от общо петте национални титли по рали тази година ще бъде с нов притежател в края на сезона. За титлата на напусналия временно шампионата първенец в N3 Георги Белчев (BG Рали Тим) сега има внушителната група от осем други пилоти, които искат купата на Белчев. Това личи от стартиралия днес в Костенец първи кръг на националното първенство по рали. За разлика от шестото издание на състезанието през миналата пролет, сега заявките в N3 са двойно повече.
Заедно с осмината топ-пилоти в първенството, които ще спорят едновременно за шампионата в общото класиране и това в клас N4 (също осем екипажа), това е най-масовият клас в Костенец. Като цяло обаче кризата е поставила своя отпечатък в скъп спорт като автомобилизма. Макар общата бройка на стартиралите да е точно колкото през миналата пролет, силно е свит най-популярният от класовете - N2. Преди година в най-малкия клас на серийните автомобили участниците бяха осем, сега - само три. При това Спас Видаркински (Октан рейсинг) и Георги Маринов (ТМ Моторспорт), - двамата със Ситроен Саксо) са доволни, защото след техническият преглед към класа им се присъедини и добричлията Николай Кортелов (Моторспорт, Опел Корса). Според правилата на шампионата, клас в който има по-малко от трима участника получават за състезанието само половината от точките за класирането.
Преместването на Кортелов в стария за него N2 обаче се оказа проблем за двама други пилоти - Стефан Панчугов (СП Рейсинг, Хонда Сивик) и Тодор Тодоров (Етър Рейсинг, Фолксваген Поло). Двамата са в класа на автомобилите с изтекла хомологация и след напускането на Кортелов, както и да завършат в Костенец, ще вземат едва съответно по 5 и 4 т.) Засега, ако изключим и шампионът в N2 - Иво Даскалов (СБА-Варна), всичко останали първенци от миналия сезон стартираха от Костенец днес, за да защитават титлите си. Това са Крум Дончев (Приста Ойл Рали Тим) - щ1 за миналия сезон в генералното класиране и N4, Тихомир Стратиев (Марина Моторспорт) - в А6 и Стефан Панчугов - при нехомологираните автомобили.