Автомобилите версия супер 2000 и R5 ще имат предимство по етапите в 45-то издание на рали България, кръг от ERTrophy за сезон 2014 г. Това е прогнозата на първенеца в планинския шампионат за миналата година Пламен Стайков (Евроком РТ, МИЦУБИШИ ЛАНСЪР ЕВО 9) " Не става въпрос за това дали конфигурацията на едни или други етапи е по - подходяща за колите от група N или тези от супер 2000 или R5 - обясни Стайков за пресцентъра на ралито.
- Тук акцентът е другаде - в маршрута на ралито има отсечка с дължина почти 35км. , която в първия ден се кара два пъти. Този етап е по подходящ за истински състезателни автомобили. Едва ли може да си представите какво се случва с гумите, с спирачките на кола от група N
на финала на този етап. Но каквото е за нас, такова ще е и за всички наши конкуренти."
За момента единственият пилот с автомобил R5, който е потвърдил участието си в рали "България 2014г.", е Крум Дончев (GLOBUL RT, FORD FIESTA R5). Двамата със Стайков обаче ще преследват различни цели в предстоящото рали - Стайков ще е заявен само за националният шампионат, а Дончев за състезанието валидно за ERTrophy, което означава, че ще кара с гориво и гуми, стриктно посочени от правилата на тази надпревара. Екипажите, заявени за нашият шампионат са освободени от тези ограничения.