Себастиен Ожие (Citroen Junior) запази първото си място и след втория ден на рали „Португалия”, пети кръг от WRC. Атаката на Себастиен Льоб (Citroen) го изведе на втора позиция, като разликата между двамата съименници е 21.1 секунди.
Ожие стартира втория ден на рали „Португалия” с аванс от 26 секунди спрямо Дани Сордо (Citroen) и 44.8 спрямо Себастиен Льоб. Пилотът на Citroen Junior обаче трябваше да чисти отсечките като първи в стартовия списък, което логично се отрази върху темпото му. В резултат световният шампион намали наполовина разликата след първите преминавания. В трите етапа следобед обаче Ожие кара изключително агресивно, дори записа една победа, като по този начин не само че запази първото си място във временното класиране, а и си осигури 21.1 секунди аванс преди последния трети ден.
„Опитахме се да натискаме през целия ден”, заяви Ожие след последната отсечка. „Беше много по-трудно от вчера, но съм доволен. Бяхме първи по етапите, но не изгубихме много време. Утре ще бъде още по-тежко, но ще се борим докрай.”
За темпото на Малкия Себ достатъчно красноречиво говорят думите на неговия сънародник и съименник Себастиен Льоб. „Ако той продължава така, никога няма да можем да го стигнем”, коментира световният шампион преди последния етап днес. „Изключително бърз е. Наистина съм впечатлен много, защото се справя по-добре от мен.”
Дани Сордо имаше проблеми с гумите при следобедните преминавания и изостана на повече от минута зад лидера, като пред него мина и частният пилот на Citroen Петер Солберг, който се движи трети. При всяко положение обаче спортният директор на PSA Peugeot Citroen Оливие Кеснел няма причини да е недоволен от втория ден на рали „Португалия”, тъй като четирите автомобила в челото са C4 WRC.
Точно на обратния полюс е настроението в моторхоума на Ford. Яри-Мати Латвала започна много силно и даде второ време в първия етап тази сутрин, но още в началото на следващия катастрофира и отпадна от надпреварата. Мико Хирвонен пък така и не можа да намери верния ритъм и се движи пети, въпреки че имаше отлична стартова позиция днес.
Пилотите на Stobart, вторият тим на Ford, заемат следващите две места, като Хенинг Солберг е шести, а Матю Уилсън – седми. Челната десетка допълват Мадс Йостберг с бившия заводски Subaru Impreza WRC, световният шампион във Формула 1 за 2007 г. Кими Райконен (Citroen Junior) и Федерико Вийагра (Munchi’s Ford).
Рали „Португалия” се оказва изключително тежко за пилотите от по-долните класове. Яри Кетомаа (Ford Fiesta S2000) запази лидерската си позиция в S-WRC, но на второ място излезе водачът в шампионата Шави Понс (Ford Fiesta S2000), след като Пи Джей Андерсон (Soda Fabia S2000) и Насер Ал-Атия (Ford Fiesta S2000) отпаднаха.
Заводският пилот на Skoda в IRC Юхо Ханинен стартира в Португалия без да е регистриран за участие в S-WRC, но бе най-бързият пилот с автомобил, различен от A8, тази сутрин. И той обаче не можа да завърши втория ден. При джуниърите начело е Кевин Абринг (Renault Clio R3), като само той и вторият Карл Крууда (Suzuki Swift S1600) стигнаха до финала.
Третият последен ден на рали „Португалия” включва пет етапа (две преминавания по две отсечки и суперспециалния на стадиона в Алгарве) с обща дължина 89,61 километра. Ожие ще поведе колоната в 07:18 (09:17 българско време), а финалът ще бъде приблизително към 14:30 (16:30), съобщава Auto Motor und Sport.