Чудесно начало на новия сезон BMU European championship 2017 за българските пилоти на пистата в Серес, Гърция. Надпреварата беше първи кръг от календара с участието на 93 пилота от Гърция, Македония, Турция, Сърбия, Румъния и България.
Над 5000 зрители изгледаха оспорваните състезания на живо.
В клас SP 125сс. Жулиета Ленкова (МСК Плевен, Априля) спечели победата след 10-те обиколки, завършвайки с 7.9 секунди пред Християн Бузалковски (Македония, Априля) и на 12.1 секунда пред третия в крайното класиране Милен Георгиев (Мотомания.бг, Априля). Проблем с мотора още на старта имаше Георгиев, който не успя да кара на максимална скорост до края и даде далеч по –слаби времена от двете тренировки за време, където в първата сесия направи 1:32:6 минути и застана на лидерската позиция на стартовата решетка. Ленкова поведе колонота и не изпусна водачеството до края , за да се качи на най-високото стъпало за награждаване.
При пилотите във Formula 600сс Красимир Михайлов (Троян мото клуб, Кавазаки) даде най-добро време от квалификациите – 1:24:3 и направи чудесен старт, като поведе конкуренцията след себе си. В 3-тата обиколка лошо падна румънецът Усрачи Йонут и се наложи линейката да влиза на пистата, за да му се окаже медицинска помощ. Състезанието беше за кратко спряно и след рестартирането Краси Михайлов не успя да потегли добре и беше изпреварен от Осман Пандир (Ямаха). Турският пилот кара много силно в оставащите 8 обиколки и не позволи да бъде изпреварен. Нашият състезател остана втори на 12.4 секунди зад Пандир, а трети финишира Тодор Меченски (България, В-так рейсинг) на 19.7 секунди.
Във клас Formula 1000 зрителите станаха свидетели на жестока литка за първото място в 12-те обиколки. Калоян Ангелов (Мото клуб Боляри, Хонда), Слободан Илчевски от Македония с Хонда и Тинтор Драженко (Сърбия, БМВ) направиха много силно състезание. Още от старта на първия завой Калоян беше изпреварен от Илчевски, но във втората обиколка българинът си върна лидерството и поведе колоната. Драженко държеше в напрежение двамата, карайки плътно зад тях и едва в предпоследната обиколка Калоян и Илчевски успяха да се откъснат. Въпреки атаките на македонеца Ангелов финишира първи на 2.0 секунди аванс. Сърбинът остана трети на 10.1 секунди след победителя.
При Supersport 600 отново беше много напрегнато и интересно до самия финал. Александър Георгиев (МСКА Плевен, Хонда) потегли от 5-тата позиция, но с чудесен старт и влизане в завоя излезе начело. В средата на първата обиколка обаче беше задминат доста рисково от вътрешната страна от Димитрис Каракостас (Гърция,Хонда ) и вече имаше нов водач. Боян Бончев (АИТ рейсинг тийм, Ямаха) и Пламен Петров (Троян мото клуб) караха плътно зад Георгиев и първите четирима се движеха в група до самия финал в 12-те обиколки.
Лидерът не изпусна водачеството и донесе победата за Гърция, а в последната обиколка Александър Георгиев беше изпреварен от Бончев и Петров, финиширайки четвърти. Каракостас пресече финалната линия с 4.2 секунди пред Бончев. Само на 0.02 секунди зад него завърши Петров и на също толкова Георгиев. Според мотоциклетните специалисти, които бяха на пистата много рядко се случва в Серес трима пилота да финишират почти едновременно, както беше в SSP 600.
Определено, най-голям зрителски интерес предизвика битката в Supersport 1000 . Очакванията на публиката за истинско зрелище се оправдаха напълно. 21 състезатели застанаха на стартова решетка, а сред зрителите , които бяха дошли да подкрепят Мартин Чой (БМВ, Еко БМВ рейсинг тийм) се появи шампионката ни по художествена гимнастика и сега треньор Симона Пейчева.
Трима пилота направиха времета в рамките само на 1 секунда по време на квалификациите. Хараламбус Параскевопулос (Гърция, Ямаха) завъртя една обиколка в рамките на 1:18:9 минути, Роберт Морешан (Румъния, БМВ) даде 1:19:6, а Чой спря хронометрите на 1:19:8. Точно в този ред застанаха на старта и караха четири обиколки плътно един зад друг, преди Мартин Чой да изпревари Морешан и да излезе втори.
Опитите на румънеца за атака се оказаха неуспешни защото нашия пилот го „разтегли” на 3 секунди зад него и тръгна да атакува лидерът Параскевопулос. Гръцкият пилот се движеше на ръба на риска през цялото време и успя да спечели победата с аванс от 3.6 секунди пред Чой. Морешан пресече финала трети на 15.3 секунди зад Хараламбус.
Утре на пистата в Серес ще бъде втория кръг на BMU European championship 2017, като от 9:00 часа започват свободните тренировки, а по –късно квалификациите и състезанията (в 14:00) в петте класа. Радващото е, че през днешния ден никой от българските пилоти не получи контузия, което е предпоставка за нов отборен успех и класирания на подиума в предстоящата надпревара.