1. Novsport
  2. Моторни спортове
  3. Audi R8 Razor GTR - от страшно по-страшно

Audi R8 Razor GTR - от страшно по-страшно

Автошоуто в Есен, Германия, предлага многобройни примери на наистина уникални творения на признатите европейски майстори на тунинга. Сред тях е компанията PPI, която тази година представи страшния си и направо безкомпромисен модел Audi R8 Razor GTR.

Audi R8 Razor GTR - от страшно по-страшно
Автошоуто в Есен, Германия, предлага многобройни примери на наистина уникални творения на признатите европейски майстори на тунинга. Сред тях е компанията PPI, която тази година представи страшния си и направо безкомпромисен модел Audi R8 Razor GTR.

При създаването на това колесно чудовище компанията е използвала целия си опит натрупан през годините, пише auto-press.net. Състезателен, аеродинамичен, пътни изпитания, тестове по специални трасета – всичко това е влязло в работата по колата. Главното усилие е било по посока намаляването на теглото, което при форсиране на двигателя и изпипаната управляемост би дало доста необикновен резултат. Главната особеност на мотора, която осигурява сериозните му характеристики и специално разработеното турбопълнене.

Независимо, обаче, какво е правено по инженерната част на автомобила, колата, както и жената първо посрещат по дрешките. Затова екстериорът на Ауди R8, който и по „рождение“ си е доста впечатлителен, е толкова доработен, че ще отвори доста работа масажистите по възстановяване на изкривени от зяпане вратове.

Основен материал във външните панели и спойлери е карбонът, останалите материали са взети от космическата промишленост и от Формула 1. Машината е съществено променена – яко са пипнати предната броня, праговете, задната роня и е поставено регулируем заден спойлер. Двигателят е покрит с кожух от специален полимер, наречен Marrolon, а за допълнителното му охлаждане се грижи цял набор от доработени въздухозаборници.

Дори нормалното Audi R8 впечатлява неподготовените със своите 420 к.с., а „бръсначът“ /Razor – англ./ има мощност, която сметната и в киловати е повече. Педалът на газта е повелител на 427 киловата или 580 к.с. убийствена мощност, идваща при 7400/мин. Максималният въртящ момент е ограничен на 600 Нм при 6200/мин. Това нарастване на мощността е комбинирано с доста сериозно намаляване на масата на оригинала с четвърт тон – от 1580 на 1330 кг. Резултатът е четириколесна ракето способна да се изстреля към стоте от място за 3,7 секунди, а максималната й скорост е ограничена на 332 км/ч.

За да работят добре промените и да се удържа добре колата на пътя, е доработено окачването, подменени са джантите и гумите. На предната ос са монтирани джанти MAG11 с гуми Michelin Pilot Sport 2 с размери 255/35 R19, а на задната същите но с по-голям диаметър джанти и гуми - 325/25 R20. Стандартните носачи са заменени със специално направени от KW Automotive Gmbh. Системата на окачването се самонастройва към пътното платно и е снабдена за целта със системата Hydraulic Lift, която при необходимост може да вдигне колата над пътя с още 45 мм от нормалното, за да преодолее без проблеми влизане в подземен паркинг или „легнал полицай“.

Разбира се промени има и в интериора. Дори стандартният кокпит на колата поразява и те кара да се честваш като пилот на изтребител. При „бръснача“ всичко това е вдигнато в степен, особено в качеството и количеството доработени елементи. Всичко е тапицирано с набук с оранжеви елементи и акценти, добавен е доста карбон. Тунингарите от PPI не са се спрели и от смяна на волана, като навсякъде са поставени таблички с името за да напомня ексклузивитета на колата. С това си творение PPI може да бъде спокойна за репутацията си на сериозен тунингар – какво по-добро потвърждение от такава “визитна“ картичка.
Хамилтън най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Лас Вегас

Седемкратният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън даде най-добро време в първата свободна тренировка преди състезанието за Голямата награда на Лас Вегас

Никола Цолов част от историята на Формула 3

Родният пилот записа първите си 3 победи на пистата

Хорхе Мартин стана световен шампион в клас MotoGP

Той завърши трети в последния старт за сезона

Франческо Баная спечели в Барселона и запази шансове за 3-та поред световна титла в МоtоGP

Лидерът в шампионата Хорхе Мартин завърши трети в спринтовото състезание

Никола Цолов се завърна с подиум в картинга

Отборът на Eventa Racing с пилоти Георги Ванков, Николай Паунов и Диян Костадинов спечели седемчасовата надпревара на гръцката писта “Серес”

Официално: Последното Гран при в MotoGP за сезона бе преместено

Вместо във Валенсия, състезанието ще се проведе в Барселона

Баная запази шансове за титлата в MotoGP

С победа в ГП на Малайзия

Хорхе Мартин е на малка крачка от титлата в MotoGP след победа на спринта в Гран при на Малайзия

Марк Маркес завърши втори, а Есеа Бастианини допълни подиума

Франческо Баная спечели ГП на Тайланд в MotoGP

Пилотът на „Дукати“ се доближи до лидера в генералното класиране Хорхе Мартин