1. Novsport
  2. Коментар
  3. Сухата река стана Клондайк

Сухата река стана Клондайк

Опашката от спонсори на „Герена" не спира, бизнесът се обърна към спорта, но само към един спорт, само към един клуб

Сухата река стана Клондайк
Новият австрийски спонсор иска да върне Левски там, къде­то му е мястото - на върха. Ко­ето само по себе си е чудесна новина, защото така или иначе от "Герена" са пестеливи за високопарни слова и помпозни об­ещания. Хубаво е, че се намери една строителна компания, коя­то да напомни на футболната общественост кой на кое ниво е поставен и кой къде се намира в йерархията. Защото бяхме забравили, че Левски и "върхът" са съвместими понятия в този спорт.

Другата добра новина е, че австрийската строителна ком­пания изобщо няма да е послед­ният спонсор на сините за този сезон. Явно съвсем скоро екипи­те на Левски ще заприличат на тези от тимовете във Фран­ция и Австрия - все едно си на стрелбище и питаш къде се стреля за дъвка. В което, разби­ра се, няма нищо лошо, а напро­тив - хубаво е, когато големите фирми се обръщат към спорта, така пише в официалните сводки и комюникета. Изведнъж клу­бът от софийския квартал Суха­та река стана истински Клондайк за бизнеса, който се над­преварва да инвестира и рекламира във ФК Левски, и по-точно в новия Левски - този след ера­та "Батков". Спонсорите си знаят дали ще имат възвръща­емост, дали рекламата им е имиджова, или, както казаха австрийците - ние преди да инве­стираме, трябва да спечелим тези пари. Кой както иска, така да го разбира. Не че ни е рабо­та, ама ни е чудно как така пре­ди половин година, когато Левски бе на кантар да вземе про­фесионален лиценз, Иво Тонев не успя да убеди пилетата "Градус" да дават пари, а сега, когато ка­сата не е празна, вече има сдел­ка.

Съвсем друг е въпросът защо тези фирми се обръщат само към един клуб и защо го правят точно сега. И как така хората на "Герена" изведнъж станаха много контактни, много комуникативни и в крайна сметка продуктивни. Константин Баждеков продължавал да работи неуморно за намирането на но­ви партньори. Ама хубаво де, дълги години кой беше изпълнителен директор на Левски, че взехме да забравяме? А не беше ли логически пазарно Баждеков преди години да намери десети­на спонсори, когато сините бя­ха със съвсем друга котировка и бяха много по-привлекателни за рекламодателите? То не беше Лига Европа, то не беше Шам­пионска лига, то не бяха пълни стадиони, то не беше зрител­ски интерес. Светът не беше обхванат от финансова и ико­номическа криза. И какво излиза, че от 2-3 месеца насам всички в Левски изведнъж се разработиха и намериха много на брой и все солидни спонсори. Голяма опаш­ка се извива пред „Тодорини ку­кли", напливът е сериозен, може би защото Левски има нови трима собственици, а те не са подставени лица на големи по­литически фигури и икономически структури. Просто Тодор Батков решил, че триото Тонев-Ангелов-Иванов обича спор­та, обича Левски и са способни да финансират и управляват Левски, и им прехвърлил акции, оценени на 30 милиона лева.

Обаче никой до ден днешен не е показал и доказал собстве­ност, което вече предизвика и резонна реакция от страна на организираните привърженици, на част от които не е все тая чия собственост е Левски. Остава висящ и въпросът за четвърти голям акционер, ка­то почти сигурно в тази роля ще влезе основният и най-голям спонсор "Виваком", който все още не е представен официално както "Щрабаг". Не е ясно и дали Тонев-Ангелов-Иванов ще отде­лят от техния залък по посока телекомуникационната компа­ния и дали процентът ще е ре­ципрочен. И дали, ако феновете все пак получат дълго чаканите около 10 процента от акциите, останалите 90 ще бъдат разде­лени поравно на 3 или 4 части.

Важно е, че се бачка здраво и вече клубът е финансово стаби­лен. Спонсор след спонсора, ми­ла моя майно льо. И всичко това при положение, че едва онзи ден бе обявен конкурс за нов марке­тинг директор на Левски. Пред­ставяте ли си какво ще стане, след като този нов шеф сфор­мира отдел и всички като Баждеков и Тонев заработят неу­морно, колко спонсори още ще има. Може да стане скандал на коя компания къде да бъде по­ставено логото на екипите. Сигурно някой ще надцаква "Вива­ком", ще плаща неустойки, за да бъде сложен отпред на фланел­ките.

* Клондаик е река в Северо­западна Канада. С откриване­то на злато в района на река Клондаик в Северозападна Ка­нада през средата на август 1896 започва т.нар. Златна треска В Аляска. От тогава думата "клондаик" често се явява синоним на невъобрази­мо богато място, източник на огромни блага

"Тема спорт"
Където е Стоилов, там е футболното шоу

В Измир футболните празници не стихват, откакто българският треньор пое Гьозтепе

Кой ще отговаря за трансферните провали в ЦСКА?

Какво още прави в клуба скаутът Иван Славов....

Архитектът на Славия

Иван Минчев на два пъти се разминава с Левски

Грешни съвети от неюриста Георги Градев доведоха до края на Антъни Иванов?

Ако бе следвал правилата, плувецът можеше да участва дори в Париж

Владимир Иванов: Кой сега е виновен на Левски?

Всяка година по това време на стадион „Георги Аспарухов“ започват да търсят причините за задаващия се нулев сезон, пише известният журналист

Жаклин Михайлов: Така изглежда посредствеността

Коментар за Левски на известния журналист

Годината на Григор Димитров

Българинът изпраща позитивна 2024-а

Стоичков хвали Лудогорец

Христо Стоичков, похвали Лудогорец и най-вече работата в школата на клуба

Какъв беше план Б на Левски срещу Берое?

Генчев сам призна, че "сините" не са очаквали подобен развой на мача