1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Хакинен: Верстапен е по-мъдър сега

Хакинен: Верстапен е по-мъдър сега

Двукратният световен шампион коментира битката за световната титла

Хакинен: Верстапен е по-мъдър сега

Мика Хакинен от своя страна отбеляза как се справи Макс Верстапен по време на Гран при н САЩ с контролирането на темпото.

Пилотът на Ред Бул бе на полпозишън, загуби лидерството в първия завой след старта, но след това рискува с много ранно спиране в бокса. Вторият му пит също бе преди този на съперника.

„Останах много впечатлен от това колко е пораснала популярността на Формула 1 в Америка и от ентусиазма на феновете за спорта. Те получиха демонстрация на това защо точно Люис Хамилтън и Макс Верстапен за претендентите за титлата в момента. И двамата натискаха невероятно упорито през цялото състезание, бяха на различни стратегии с по два бокса, което означаваше, че използването на гумите ще е жизненоважно. Пистата в Остин натоварва гумите, пилотите трябва да се грижат дори за най-твърдата смес, така че чувствителността на състезателя е от най-голямо значение.“

„Ако Макс бе натиснал твърде много след втория си пит, то мисля, че Люис изобщо нямаше да има проблем да го настигне в последните обиколки. Но пилотът на Ред Бул е много помъдрял и темпото му бе перфектно“, обясни Хакинен.

„Не е лесно да намалиш скоростта, когато знаеш, че съперникът зад теб те настига, но си наясно и че пазенето на гумите е жизненоважно. След 50-ата обиколка, когато Люис се доближи на почти секунда, Макс успя да вдигне темпото за два-три тура. Това бе ключов момент. И макар Люис да продължи да натиска до карирания флаг, вече бе осъзнал, че Макс е преценил перфектно стратегията си.“

Норис спечели квалификацията в спринта

Втори остана Джордж Ръсел

Норис нападна Макс Верстапен след изказванията му за Макларън и Ферари

"Има бъдеще в шоубизнеса", смята британският пилот

В Катар променят пистата, заради проблемите с гумите

Направени са корекции на някои от бордюрите

Монца в календара на Формула 1 до 2031 година

Пистата остава в надпреварата след подписването на нов договор

Кадилак влиза във Формула 1?

Формула 1 ще има 11-и отбор от 2026-а година, след като организаторите на шампионата одобриха молбата на Кадилак

Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините