1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Формула 1: Дифузьорите на БраунGP, Тойота и Уилямс са легални, реши ФИА

Формула 1: Дифузьорите на БраунGP, Тойота и Уилямс са легални, реши ФИА

Апелативният съд към ФИА, който заседава вчера в Париж за спорните дифузьори на БраунGP, Тойота и Уилямс обяви официално, че дизайнът е напълно легален. Така съдът на ФИА потвърди решението на съдиите на федерацията в Австралия и Малайзия, а така също и пред сезонната инспекция на директорът на състезанията Чарли Уайтинг. Тогава представителите на ФИА обявиха спорния дизайн на двойния дифузьор или познат още, като такъв на две нива за редовен.

Формула 1: Дифузьорите на БраунGP, Тойота и Уилямс са легални, реши ФИА

Апелативният съд към ФИА, който заседава вчера в Париж за спорните дифузьори на БраунGP, Тойота и Уилямс обяви официално, че дизайнът е напълно легален. Така съдът на ФИА потвърди решението на съдиите на федерацията в Австралия и Малайзия, а така също и пред сезонната инспекция на директорът на състезанията Чарли Уайтинг. Тогава представителите на ФИА обявиха спорния дизайн на двойния дифузьор или познат още, като такъв на две нива за редовен.

Няколко отбора, които са  подали официални протести срещу "Бандата с дифузьорите" - БМВ-Заубер, Ферари, Рено и Ред Бул и Макларън-Мерцедес сега ще трябва да преработят своите болиди, за да могат и те да използват дизайнерското решение на своите конкуренти. 

Повечето специалисти смятат, че спорните дифузьори дават огромно предимство, което стига до половин секунда на обиколка. БМВ, Макларън и Ферари признаха, че са започнали работа по тези дифузьори, подобни на тези на Уилямс, Тойота и БраунGP. Рено и Ред Бул също са се стартират със собствени проекти. Очаква се новите дифузьори да дебютират за първия европейски старт на 10 май за Гран при на Испания.

Изявление на ФИА гласи: "Апелативният съд отхвърли жалбата и смята, че съдиите, които са одобрили дизайна са постъпили спрямо правилата".  

Заседанието на Апелативния съд се оказа че е било доста скучно, пишат медиите на Острова. За това сочи фактът, че един от съдиите на ФИА от Малта - Гуидо де Марко е заспал по време на изказванията и то повече от един път.

Световният шампион от 2007 година Кими Райконен с Ферари обяви, че решението от днес може да реши титлата във Формула 1. Според "Ледения", F60 гуми сцепление и няма добро притискане, заради дуфизора на болида, който е различен от този на БраунGP например.

Световният шампион от 2006 година Фернандо Алонсо с Рено обясни как тимът ще трябва да преправя целия автомобил R29 с различна предна част, сайдподи, нов капак на двигателя и др.

Главното лице в скандала - босът на БраунGP - Рос Браун пък винаги е твърдял, че колите са му легални,  а още през март 2008 година, съперниците на неговия тим отхвърлили оферта на британеца, която целяла опростяване и подобряване на техническите правила, които щели да изяснят до край проблема с дифузьорите на две нива.

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите

Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1