1. Novsport
  2. Формула 1
  3. ФИА публикува окончателния регламент на Формула 1 за 2010 г.

ФИА публикува окончателния регламент на Формула 1 за 2010 г.

Международната федерация за автомобилни спортове публикува окончателния регламент за сезон 2010 в шампионата на Формула 1. Сред новите правила изпъкват регулациите, които няма да позволят отличаването на най-икономичните болиди, поне на пръв поглед.

ФИА публикува окончателния регламент на Формула 1 за 2010 г.

Международната федерация за автомобилни спортове публикува окончателния регламент за сезон 2010 в шампионата на Формула 1. Сред новите правила изпъкват регулациите, които няма да позволят отличаването на най-икономичните болиди, поне на пръв поглед.


Това идва във връзка с отмяната на публикуването теглата на болидите след квалификациите. Така количествата гориво, с които всеки тим ще зарежда машините си ще останат тайна и няма да бъдат ясни тези с най-малко гориво на борда. Както е известно през новия сезон презареждането с гориво по време на състезанията е забранено и всички пилоти ще трябва да карат с по един резервоар. Миналата година теглото на всеки болид бе обявявано след квалификационните сесии и от това ставаше ясна и стратегията в бокса, която даден тим ще използва.



Забраната за презареждане тази година ще постави подмяната на гумите и съответните времена на фокус при влизането в бокса. Във връзка с това ФИА ще забрани използването на „екзотично” оборудване за намаляване престоя в пита. „Всички електрически устройства използвани за повдигане на болидите ще бъдат забранени по време на състезание”, гласи правило 23.1 с.
Регламентът за следващата година налага и новата точкова система (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1)и факта, че всеки състезател преминал успешно през третия квалификационен кръг ще е длъжен да стартира състезанието със същия комплект използвани гуми, с които са поставили най-добрата си обиколка.



Изяснени бяха и подробностите относно допълнителния ден за тестове, който ще бъде предоставян на отборите, които изпаднат в нуждата да подменят един от пилотите си в средата на сезона. В подобна нужда изпадна тимът на Торо Росо с младия си състезател Хайме Алгершуари. Въпросният ден за подготовка ще бъде предоставян само на тези пилоти, които не са карали във Формула 1 през последните две години. Тестовете трябва да се състоят в срок от 14 дни преди и 14 дни след замяната на състезателите. Ако резервният пилот не бъде използват в рамките на настоящия сезон, то използваният ден ще бъде преведен към квотата на дадения тим за следващите предсезонни тренировки.



Допълнителни промени бяха направени и по отношение смяната на двигателите относно това какво ще се случва ако даден пилот надвиши максимално позволеният брой от осем. Ревизираното правило 28.4 а) гласи, че ако пилот използва повече от осем двигателя той ще падне с 10 места в стартовата решетка за настоящия календарен старт от шампионата. Ако по време на едно Гран при биват използвани два двигателя, той състезателят ще загуби 10 места в стартовата решетка на настоящия и следващия етап от календара.



Ново правило гласи, че ако пилот не успее да стартира или по някакъв начин загуби места по време на загряващата обиколка и не успее да се върне на позицията си, то той ще трябва да стартира от пит лейна.

В допълнение ФИА потвърди и частите, които ще трябва да бъдат хомологирани преди старта на сезон 2010. Те няма да могат да бъдат изменяни в хода на сезона освен ако на лице няма основателни причини по отношение на безопасността и надеждността. Това са пилотската „клетка”, първичните и вторични конструкции за безопасност при преобръщане, предни, задни и странични конструкции срещу странични удари, предни и задни колела.

 

Кадилак влиза във Формула 1?

Формула 1 ще има 11-и отбор от 2026-а година, след като организаторите на шампионата одобриха молбата на Кадилак

Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.