1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Дейвид Култард отказал да бъде №2 във Ferrari

Дейвид Култард отказал да бъде №2 във Ferrari

Шотландецът смята, че атаките на Марк Уебър към Red Bull заради скандала на "Силвърстоун" са рискован ход.

Дейвид Култард отказал да бъде №2 във Ferrari

Шотландецът смята, че атаките на Марк Уебър към Red Bull заради скандала на "Силвърстоун" са рискован ход.

 
Бившият пилот във Формула 1 Дейвид Култард призна, че в активните си години е отказал да стане втори пилот на Ferrari със съотборник Михаел Шумахер.
 
Шотландецът сподели това в колонката си в английския вестник Telegraph във връзка със скандалите около фаворизирането на Себастиан Фетел от тима на Red Bull пред Марк Уебър.
 
Според него бившият му екип опитва да се отнася по еднакъв начин със своите пилоти. „Веднъж вече отказах възможността да се преместя във Ferrari, защото не приех да подпиша като втори пилот на Михаел“, заяви Култард.
 
Той смята, че има два начина за работа със състезателите в един отбор – чрез равнопоставеност или с откритата подкрепа към единия от двамата пилоти, както беше при работата на Ferrari с Шумахер.
 
39-годишният шотландец признава, че подходът на Скудерията е много по-ефективен с оглед спечелването на шампионската титла, но търпи критики от морална гледна точка. „Предпочитам вторият начин. Той се изразява в справедливата равнопоставеност, но в действителност тя е много нестабилна и трудно изпълнима“, обясни Култард.
 
Бившият пилот, който два сезона беше съотборник с Уебър в Red Bull и в края на 2008 г. се оттегли от спорта, за да бъде заменен от Фетел, не смята че отборът фаворизира германеца. В същото време той не е убеден, че откритите атаки на Уебър към екипа заради скандала с взимането на неговото предно крило на „Силвърстоун“ са най-правилният подход.
 
„Марк определено усеща, че в момента може да получи повече подкрепа от феновете и се опитва да засрами тима за неговите действия. Това обаче е рискована стратегия. Ако той допусне грешка, отношенията му с екипа може да станат непоправими“, смята бившият пилот на McLaren.
 
„Ако Марк излезе победител, тогава ще затвърди позицията си, ще привлече симпатиите на публиката и ще бъде запомнен като железният шампион, преборил неравнопоставеността за своята титла“, завършва Култард.(auto-motor-und-sport)
 
Монца в календара на Формула 1 до 2031 година

Пистата остава в надпреварата след подписването на нов договор

Кадилак влиза във Формула 1?

Формула 1 ще има 11-и отбор от 2026-а година, след като организаторите на шампионата одобриха молбата на Кадилак

Ландо Норис: Макс няма слабо място

Британският пилот призна превъзхоството на четирикратния световен шампион

Хелмут Марко нападна Серхио Перес след Лас Вегас

Съветникът на Ред Бул не е доволен от представянето на мексиканеца

Верстапен: Не съм и мечтал за 4 титли

Световният шампион във Формула 1 коментира триумфа си

Вижте всички шампиони във Формула 1

Световните шампиони във Формула 1 през годините

Верстапен с четвърта поредна титла във Формула 1 (ВИДЕО)

Макс Верстапен си гарантира четвъртата си поредна световна титла във Формула 1, след като завърши на петата позиция в надпреварата за Гран При на Лас Вегас

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място