Европейската Шампионска лига по футбол ще донесе през този сезон рекордни приходи от 1,09 милиарда евро от маркетингови и телевизионни права за организатора УЕФА и за клубовете-участници, предаде АП.
Въпреки световната финансова криза сумата нараства с 33 процента спрямо миналата година, информираха от Евроцентралата. Шампионската лига има гарантиран подобен приход и през следващите две години, след като подписа многомилионни спонсорски договори с "Форд", "Хайнекен", МастърКард", "ПлейСтейшън" "Сони" и "ЮниКредит" до края на сезон 2011/2012.
32-а отбора, които се класират в груповата фаза на надпреварата, ще си разделят две-трети от сумата. Всеки от тези клубове има гарантирани 7,1 милиона евро за участие, а победа носи бонус от 800 хиляди евро. Шампионът получава допълнителна премия от 9 милиона евро, а финалистът - от 5,2 милиона евро.
Ако даден клуб спечели всичките си мачове в груповата фаза, а след това вдигне и трофея, има гарантирани 31,2 милиона евро без бонусите от телевизионни права. През миналия сезон шампионът Барселона заработи подобна сума, а финалистът Манчестър Юнайтед регистрира най-висок приход от 37,8 милиона евро само заради по-големите бонуси от прякото излъчване на мачове в Англия.
Приходите от телевизионни права през този сезон също се увеличават с 63 милиона евро до 337,8 милиона евро. През изминалата кампания Байерн получи най-много за излъчените си двубои от Шампионската лига в размер на 21,5 милиона евро), тъй като беше единственият германски участник във фазата на елиминациите.
Скромният БАТЕ Борисов, който дебютира в групите, след като елиминира българския Левски, към взе едва 42 хиляди евро от телевизионните права заради малкия пазар в Беларус. УЕФА задели още 55 милиона евро за 20-е клуба-участници в въведените през този сезон плейофи. Всеки един от тях в това число и Левски ще получи по 2,1 милиона евро бонус.
Други 10 милиона евро ще бъдат разпределени между отборите, които отпаднаха в първите три квалификационни кръга на Шампионската лига.