Рекордни загуби от над 60 милиона евро ще регистрира френският тв канал TF1, ако Франция загуби баража с Ирландия и не се класира за световното в ЮАР догодина. Милиони евро ще загубят и другите партньори на Петлите, сред които са спонсорите "Адидас", "Сюез" и други, изчисли в. "Екип".
Франция гостува на Ирландия в Дъблин в събота, а реваншът е на "Сен Дени" идната сряда. При провал най-сериозно ще пострада TF1, която плати 120 милиона евро за тв правата за финалите в ЮАР. За Евро 2008 TF1 и конкурентната М6 кихнаха по 50 милиона евро всяка. Накрая си поделиха и загубите - по над 20 млн. евро за всяка от телевизиите.
Ако Франция отсъства от ЮАР догодина, TF1 ще загуби минимум 60 млн. евро според експертите. "Трудно е да си представим какво ще бъде едно световно без Франция - отчита Ерик Анезо, футболен продуцент на TF1. - За последно това стана през 1994 г. Но тогава бе различно заради часовата разлика със САЩ. Всички имат сметка Франция да се класира. Присъствието на отбора позволява да се счупят всички рекорди по гледаемост."
Спонсорите на Франция също чупят пръсти в напрегнато очакване, защото са платили скъпо и прескъпо за Петлите. Марките плащат между 120 000 и 2,5 млн. евро на година за правото да бъдат спонсори и партньори. Топ спонсор (заедно със SFR, "Адидас", "Карфур" и "Креди Агрикол"), "Груп Сюез" се включи към отбора преди мондиала през 2006 г. Фирмата не бе засегната от провалите в Южна Корея и Япония през 2002 г. (отпадане още в групата) и Евро 2004 в Португалия (там Франция отпадна на 1/4-финал срещу Гърция).
"Тези баражи са събития, които ни изпълват с надежди - уверява Антоан Льоноар, говорител на "Сюез". - Ирландия може да бъде победена. Нямам тревоги. Кой през 2006 г. би предположил, че ще играем на финала? Във всеки случай нашето обвързване е дългосрочно, подписахме до 2012 г." Вицепрезидентът на федерацията Ноел льо Грае, който отговаря за икономическите въпроси, признава: "Ако отидем на световното, ще имаме допълнителни приходи, но те няма да променят кой знае колко бюджетния баланс. В него никога не включваме приходи за класиране за големи първенства. Но когато побеждаваме, е по-лесно да се преговаря с фирмите и телевизията".