Toyota за трета поредна година си остава на върха на световното автопроизводство, независимо от сътресенията, предизвикани от атаките, рекламациите и съдебните дела срещу японския гигант в Северна Америка. Toyota измести главния си конкурент, General Motors от лидерското място в автосвета през 2008-а, първенство държано от американците цели 80 години.
За миналата година продажбите на Toyota, заедно с тези на поделенията й Hino Motors Ltd. и Daihatsu Motor Co., достигнаха 8,42 милиона коли, което е с 30 000 повече от резултата на General Motors с неговите 8,39 милиона. Продажбите на Toyota са пораснали с 8% за годината, благодарение на развитието на бизнеса й в Китай и другите азиатски страни.
През миналата година Toyota е прибрала по рекламации в сервизите си около 10 милиона коли, най-вече в Северна Америка, но това не попречи компанията да продаде дори в Щатите почти два милиона нови коли, едва 2% по-малко от продажбите през 2009-а. Продажбите на марката в Япония отбелязват растеж от 10% до 2,2 милиона автомобила.
При конкуренцията GM увеличи продажбите си миналата година с 12,2%, като само в Китай ръстът е 28,8%, а в Америка 6,3%. За пръв път американският гигант е продал повече автомобили в Поднебесната империя, отколкото на родна земя. Volkswagen също отбелязва собствен рекорд по продажби - през миналата година са реализирани 4,5 милиона автомобила.
От Toyota твърдят, че за тях не е толкова важно да са Номер 1 в света, а да са Номер 1 за клиентите си. Да бъде техен автопроизводител фаворит.
Prius е най-добре продаваният модел в Япония с резултат от 315,669 реализации, който всъщност е и най-високият на местния пазар за цялата му история за един модел и растежът в реализацията му е цели 51 процента.