В рамките на последното десетилетие доскоро непознатата за много категория на т.нар. „хиперавтомобили” започна да се сдобива с все повече и повече нови попълнения. Така докато през 90-те години на миналия век на света бяха познати машини като ултраексклузивното Bugatti EB110, емблематичното Ferrari F40, тогавашният носител на титлата най-бърз автомобил на света Mclaren F1 и др., сега много същите тези герои са станали „жертва” на естествения ход на еволюцията.
Автомобилното изложение във Франкфурт (Internatinale Autbomobil-Ausstellung), което се провежда за 63-и път, предлага на любителите на високи скорости и още по-високи технологии последните виждания на автодизайнерите и компаниите специализиращи в „афтърмаркет тунинг” за това как трябва да изглежда и с какво може да се похвали един „хиперавтомобил” движещ се по тънката линия разделяща законите на физиката и царството на мечите.
Mansory Bugatti Veyron Linea Vincero – Когато достатъчното не е достатъчно
Въпреки че бе показано на бял свят в началото на годината последното превъплъщение на ултимативния автомобил и въпреки цялостно екологичната насоченост на изложението „Вейрон”-ът винаги е бил център на вниманието, въпреки напредващата си възраст. Освен стилистичните подобрения и панелите от въглеродни нишки бързакът се е сдобил и с известни изменения „под капака”. Мощността скача от пословичните 1001 к.с. до 1109 и 1310 Нм въртящ момент, вместо „стандартните” 1250. Разликата идва от подобрена индукционна система за студения въздух и подобрена изпускателна система.
Mansory Stallone – Истински жребец
Фирмата за доработка на екзотични заводски автомобили Mansory блестеше във Франфурт с още един не по-малко впечатляващ екземпляр на автомобилната аристокрация. Флагманът на Ferrari, 599 GTB Fiorano е минал през финтес залата. Двигателят получава допълнителни 100 к.с., с което общата мощност нараства до 720, а с това и въртящият момент – той се е увеличил с допълнителни 92 Нм. Щастливците, които имат привилегията да притежават 599 след подобренията ще могат да се изстрелват от 0 до 100 км/ч за 3,7 сек. и да развиват максимална скорост от 340 км/ч.
Lamborghini Reventon Roadster – Какво ли е да си един от малкото?
Откритата версия на безумно футуристичния Reventon бе показана на живо във Франкфурт. Тук ексклузивността е основния коз на италианския производител. След като „хардтоп” версията зарадва едва 28 паралии по цял свят срещу цената от 800 хиляди долара, роудстър-ът ще бъде още по-рядък. Срещу милион долара и много късмет 20 човека из цял свят ще се „къпят” в суета и емоции, които Lamborghini може да създаде.
Brabus E V12: Черният барон
Точно преди седмица Brabus представи базирания на S 600 SV12 R. Сега е ред и на новата E-класа да падне под ножа на „придворния” тунер. E V12 получава популярния V12 с увеличен на 6,3 литра работен обем. При SV12 R той генерира 750 к. с., но под капака на E-класата изяло преработеният мотор достига максимална мощност от 800 к. с. и въртящ момент от 1420 Nm (ограничен по електронен път на 1100 Нм). За съжаление от Brabus не публикуват подробности за мофификациите, довели до тези страховити динамични характеристики, но едни от „виновниците” са новата изпускателна система с четири накрайника, ревизираната електроника и рам системата за отвеждане на въздуха към смукателнте колектори.