Renault има бизнес предложение за Вас. То се нарича Latitude и комбинира в себе си най- доброто, което френската компания може да предложи в момента. Забравете факта, че автомобилът е корейска разработка- едва ли е останал елемент от конструкцията и компоновката, който да е не бил преработен, в някои случаи и тотално, за да отговаря изцяло на европейските изисквания, разбирания и норми.
Та бизнес предложението на Renault е свързано с един изцяло премиум автомобил, който е в състояние да мери сили с продуктите на гиганти, като Mercedes, Audi и BMW, а в някои области дори и да ги засрами. Малко са, но ги има...
Първото, което прави впечатление при новото Renault Latitude е неговото излъчване и стойка на пътя. Масивен и елитарен, той е типичен представител на бизнес превозвачите- такива които внушават бизнес, и такива в които се върши бизнес. И предната и задната част на автомобила са изключително балансирани, а свързващата ги конструкция обещава комфортно преживяване по време на път. Щедрите габарити на модела гарантират просторен интериор, като пространството за коленете на пътниците отзад е най-голямото в този клас – 253 мм.
Ако трябва да бъдем честни, екстериорът на Renault Latitude не е нещо, което да не сме виждали. Тук революция няма. Визията е класическа и присъща за този тип превозни средства. Красотата на новия модел на френската компания се крие във вътрешността. В интериора на луксозния бизнес превозвач са използвани само висококачествени материали, като това се отнася дори за пластмасовите апликации и елементи. Въпреки че по подразбиране, основният акцент попада върху задните седалки, едва ли ще има водач, който ще намери стойностна критика, която да отправи към шофьорското място.
За масажната функция (с четири основни режима) на предната лява седалка, няма как да не споменем, но истинската перла във вътрешността на Latitude е вграденият йонизатор. Той се нарича Samsung Super Plasma® и работи в комбинация със система за контрол на качеството на въздуха и тризонова климатична инсталация. От Renault коментират, че йонизиращата инсталация произвежда в различни пропорции положителни водородни атоми и негативни кислородни йони, в зависимост от това какъв е работният цикъл на уреда. Отрицателните йони имат динамизиращ ефект, а положителните – които обикновено присъстват във въздуха, но са в много голямо количество и с висока концентрация в затвореното пространство на пътническата кабина на всеки автомобил – водят до стрес и умора. Ролята на йонизатора е да увеличи присъствието на отрицателните йони и да неутрализира действието на положителните.
Системата, която се използва в Renault Latitude има два режима на работа: Режим Clean – за по-здравословен въздух, при който йонизаторът пречиства въздуха като отстранява вредни елементи: бактерии, алергени, бацили, и Режим Relax – за намаляване на стреса, при който йонизаторът премахва напрежението като генерира отрицателни йони и така се постига електромагнитен баланс с положителните йони. По-добрите условия при пътуване са налице и благодарение на пакета Relax с два аромата парфюм, разположени в арматурното табло. Двата пълнителя (с аромати Blue Ocean и Mango) са част от серийното оборудване на автомобила, а при подмяната им при дилърите на Renault, собственикът може да избира измежду шест различни аромата: Blue Ocean, Mango, Red Berries, Green Nature, Herbal Tea и Precious Flowers. В допълнение на вида аромат, може да се избира наситеността на аромата в купето (възможни са три варианта), както и честотата на разпръскването на аромата, което прави това решение уникално.
В качествата на йонизатора, а и в тези на самата кола ще имат възможност да се уверят и официалните гости на филмовия фестивал в Кан през май следващата година.
Флагманът на Renault стъпва на пазара с избор между един бензинов (двулитров, 140 конски сили) и два дизелови двигателя. Почитателите на дизеловите задвижващи агрегати ще могат да избират между двулитров, в две мощностни версии (150 и 175 конски сили), и нов трилитров, V-образен, шестцилиндров с 240 конски сили. Най-мощната модификация на Latitude гарантира максимален въртящ момент от 450 Нм при 1500/мин, изминаване на километър от спряло положение за 28.2 секунди и среден разход на гориво от 7.2 литра на 100 километра.
Благодарение на мощните си, но и икономични задвижващи агрегати, както и на оптимизираното си окачване, Renault Latitude гарантира наистина стабилна и плавна “стъпка” на пътя. За допълнителното спокойствие допринася и богатото стандартно и допълнително обезопасително оборудване. Тук откриваме задължителната вече спирачна антиблокираща систева, електронна стабилизираща програма, адаптивни въздушни възглавници, двойни сензори за страничен удар, круз контрол с ограничител на скоростта, система за следене на налягането в гумите, би-ксенонови адаптивни фарове с функция за следване на завоя, предни и задни паркинг сензори, и други.
Основните размери на Latitude са дължина 4897 мм, ширина 1832 мм и височина 1483 мм. Междуосието на автомобила е 2762 мм, а товарното отделение предлага полезен обем от 477 дм3. Във вътрешността на модела са оформени и множество жабки и ниши, в това число такава с обем от 9.6 литра, която е осветена и предлага охлаждане.
След всички тези “козове”, спатията “метър” е цената на Latitude. Тя започва от 40 000 лева с ДДС.