Porsche, които доскоро бяха безспорният лидер в сегмента на спортните автомобили, доказа, дори и те не са застраховани срещу финансовата криза. В официално съобщение от компанията разкриха, че първите шест месеца от финансовата 2008/2009 година не са минали особено гладко.
По-рано тази година Porsche съобщиха за спад в продажбите в размер на 27 %, като според най-новите данни от компанията роудстърът им със средноразположен двигател – Boxster – е бил най-ощетен от кризата. Става дума за спад в размер на 60 %, което означава, че продажбите са паднали от 10 000 бройки миналата година на около 4000 бройки през тази. Същото важи и за продажбите на модела 911, при който обаче спадът не е толкова драматичен. Миналата година Porsche продадоха 16 261 бройки от 911, а през настоящата са продали 13 543 бройки. Това ще рече спад в размер на 15 %.
Porsche обвиняват за спада в продажбите си „генералната отрицателна тенденция в глобалната автомобилна индустрия”. Съответно слабото представяне на Boxster би трябвало да бъде относително подобрено с представянето на фейслифта на моделите Boxster и Cayman – стига да успеят да постигнат очакваните резултати през втората половина на финансовата година.
Междувременно компанията очаква да се подобрят и продажбите на Cayenne с представянето на новия дизелов модел, който се появи по търговските представителства съвсем скоро. В сравнение с миналата година продажбите на Cayenne са паднали с 15 %, но новият дизелов модел би трябвало скоро да получи положителни отзиви от обществеността.