Идва нова белоруска марка автомобил. Всъщност е китайски...
Белоруският производител на автокомпоненти Fenox обяви, че създава нова марка лек автомобил. Fenox обяви и скорошното пускане в производство на собствен автомобил в поделението си Fenox Motors, с което ще бъде учредена и новата марка.
Засега новата кола носи обозначението Z300 и беше показана в петък на дистрибуторите на Fenox. Автомобилът е седан D-клас със съвременен дизайн. От Fenox съобщиха, че двигателят е 1,5-литров на Mitsubishi cъс система за променливо газоразпределение VVT, а трансмисията е автоматична, японска, на Aisin. Саата конструкция на колата е базирана на основата на елементи от Toyota Avensis и Toyota Avalon.
По неподтвърдена официално информация, проектът на Z300 е на конструкторите и технолозите на китайска компания. Отговорът на въпроса, коя е тя е лесен - на снимката на мотора ясно личи името Zotye, което всъщност е автомобилното поделение на Zotye International Automobile Trading Co., Ltd - китайска автомобилна компания, собственост на групиравката Zotye Holding Group.
Zotye International е основана на 14 януари 2005-а от Zotye Holding Group, която преде това се е занимавала само с производството на комплектации. Компанията има репутацията на надежден партньор и има представителства в десет чужди страни. От 2005-а насам Zotye International непрекъснато увеличава межународното си присъствие и моделната си гама. Първият модел на марката е малкия SUV Zotye RX6400, по-известен като Zotye Nomad, всъщност, типично за Китай, добро копие на Daihatsu Terios. Официално обявеният оборот на Zotye International през 2006-а е бил 2.88 милиарда юана - към 290 милиона евро.
Новата китайска, пардон белоруска кола Z300 е направена с ръчен монтаж и ръчна контактна заварка, начин на работа характерен за повечето китайски автопроизводители. Салонът е достатъчно просторен и отпред, и отзад. Материалите в него са приятни на пръв вид, таблото е с мека пластмаса. Колата ще се прави в белоруският завод Юнисон, собственост на Fenox. Там преди са се правели модели на Ford, от който е останала и основната част на оборудването, леките камиони Lublin на Daewoo Motor. Оборудването е за конвейерен монтаж на купета и тяхното боядисване, а капацитетът на завода е 50-60 хиляди коли годишно.
Идеята е Z300 в началото да се прави по метода на едровъзловия монтаж, а след това делът на детайлите белоруско производство да нарасне до 100%, включително на мотора и автоматика. Цената на Z300 се обявява на нивото на $13 000 в Белорусия.