Корейският автомобилостроителен гигант Hyundai Motor Company представи новата си световна телематична марка Blue Link® и други, независимо разработени автомобилни технологии на започващото днес в Лас Вегас, САЩ изложение на потребителска електроника.
Blue Link®, която прави световния си дебют на американския пазар, е уникална за моделите на Hyundai телематична система, която предлага на потребителите непрекъсната връзка между офиса, дома, смартфона и автомобила чрез бърза и надеждна ИТ технология. Водачите все повече държат да поддържат връзка със света около тях и Blue Link им осигурява това със сигурните си характеристики. С настъпващата промяна в начина на живот на хората Hyundai премества фокуса на вниманието си от автомобилите върху това да осигури на клиентите си повече и по-качествени услуги.
Освен надеждната навигационна система с търсачка на ресторанти и още 30 характеристики Blue Link ще позволява на собствениците на Hyundai да задействат двигателя на колата си от разстояние, ще установява връзка със службите за спешни случаи, ако водача не е в състояние да стори това, ще изпраща информация за местонахождението на автомобила до социалните мрежи и ще позволява на шофьора да „сърфира” из Мрежата, да пише текстове и да изпраща електронни писма по начин, който няма да отвлича вниманието му. Blue Link дори ще позволява на родителите да установяват колко надалеч и колко бързо се придвижват децата им в тинейджърска възраст, когато заемат техния Hyundai.
Първоначално с технологията ще бъдат оборудвани моделите Sonata и Veloster за американския пазар по-късно тази година, след което Blue Link постепенно ще навлезе и в автомобилите, произведени за останалите региони.
Изложението за потребителска електроника, което се провежда от 6 до 9 януари в Конгресния център в Лас Вегас е най-големия подобен форум на планатата. В него участват хиляди водещи компании от сферата на ИТ, електрониката и свързаните с тях области. Hyundai Motor е сред четирите автомобилопроизводители представени на тазгодишното изложение.
На щанда на Hyundai са представени най-новата Sonata Hybrid, оборудвана с Blue Link® и концептуалния модел Nuvis (HCD 11), който загатва на посетителите какви ще бъдат технологията и дизайна на следващото поколение коли на Hyundai.
Освен Blue Link®, Hyundai представя на изложението още шест автомобилни технологии: Smart Connectivity System, която позволява на водачите да свързват своите смартфони или таблети с автомобила; Motion Sensor Moustick – устройство съчетаващо характеристиките на джойстик и компютърна мишка, което разчита със сензори движенията на ръката на водача, за да управлява аудио и навигационните системи; Intelligent Haptic System – контролна система, вдъхновена от набираща популярност технология; Dynamic Cluster - LCD система от контролни и информационни уреди, чиито настройки водачът може да промени според предпочитанията си; Car Browser System и Web Platform – напълно функциотален Интернет терминал и Multifunctional Safety Vision System – система от четири камери, които осигуряват 360-градусова видимост около автомобила.
Голяма част от тези технологии са разработени в Новаторския автомобилен център, учреден в Сеул през 2008 от Hyundai Motor Group, Microsoft Corp. и Корейската национална агенция за развитие на информационните технологии за създаването на ИТ продукти с приложение в автомобилната индустрия. Това е част от стратегията на Hyundai за засилване на развойната дейност в тази насока с цел по-нататъшно повишаване конкурентноспособността на марката.