Екипажът на АСК „Пловдив“ Георги Гераджиев/Георги Гаджев направи дебют в състезанието рали Мармарис, което бе кръг от шампионата на Турция и част от Европейския рали трофей (ERT) на Международната автомобилна федерация (FIA) - Балканска зона.
Очаква се следващия сезон надпреварата да е и в календара на Световния рали шампионат (WRC).
Както подобава за състезание от такъв ранг, рали Мармарис се оказа доста тежко за всички участници. Организаторите се бяха постарали изключително много в подготовката си за мероприятието, но въпреки това специалните етапи, подбрани от тях, не прощаваха дори най-малките грешки от страна на състезателите.
След някои добри времена в хода на ралито, за съжаление Гераджиев и Гаджев бяха принудени да напуснат надпреварата след серия от технически проблеми с техния Форд Фиеста R2, с който се състезаваха в клас RC4 - автомобили с един задвижван двигателен мост до 1600 куб.см. Преди отпадането екипажът се движеше на 11-то място в генералното класиране и 2-ро в класа.
„Рали Мармарис бе едно много тежко предизвикателство. През лятото имахме проблеми с колата и участието ни до края на сезона (след последното за нас румънско рали Молдавия Бакъу от средата на месец юни) бе под сериозен въпрос. Заминахме с една единствена цел - да се подготвим за следващата година.
Още от опознаването се разбра, че ралито е направено с много усилия от страна на организаторите, а специалните етапи бяха уникални. Започнахме със силно представяне на шейкдауна (който представлява официалната тренировка преди старта), където записахме най-добро време сред автомобилите с един двигателен мост”, обясни пилотът Георги Гераджиев.
„На първия специален етап имахме нещастието да караме на две минутни интервали и често попадахме в облак прах от предния автомобил. Ситуацията се подобри след като организаторите промениха интервалите на стартиране през три минути - темпото ни се вдигна и записахме силни времена. За нещастие обаче последва проблем с горивната помпа и колата започна на гасне в преходите между етапите.
След 5-ия етап усетих силна нестабилност в задната част на колата и впоследствие стана ясно, че задната лява главина е разположена в неестествено положение. При по-подробен оглед по-късно бе установено, че повредата е сериозна и няма как да продължим в състезанието.
Не се отказахме от възможността да покараме и продължихме по правилата на системата „Рали 2“, която позволява на отпаднали екипажи да участват отново на следващия ден. За съжаление в края на 9-ия специален етап колата отново загасна и това бе краят”, допълни Гераджиев.