Не от година и две са известни предпазните въздушни възглавници в колите. Mercedes, обаче, с експерименталния си безопасен модел /Experimental Sicherheits Fahrzeug - ESF/, надмина всички по посока на възглавниците, като предложи дори такива и от метал!
Освен пълния стандартен комплект обикновени предпазни въздушни възглавници, колата от Щутгард предлага още надуваеми предпазни колани за намаляване на натиска при удар върху гърдите, допълнителни странични възглавници, които се изстрелват от подлъкътника между пътниците отпред и отзад.
Активна роля имат анатомичните седалки, които малко преди удара рязко напомпват камери в страниците си, натискайки с около 50 мм навътре в салона пътниците. Не стига това, ами са добавени възглавници във вратите и под дъното на колата и то не какви да е а метални!
При страничен удар от в плоските тръби, с които са обезопасени отвътре вратите, се вкарва под налягане 10-20 атмосфери въздух, компресиран от ударната вълна на барутен газов генератор. Така тръбите получават почти кръгло сечение и още по-добре защитават пътниците.
Втори пиропатрон, разположен под дъното на колата, раздува възглавница, която действа като механична спирачка. Тук за 0,08 сек. преди предполагаемия челен сблъсък под мотора се надува възглавница, която притиска към пътя скарата на картера, покрита със специална фрикционна накладка. Тази, наистина оригинална „котва“ увеличава спирачното ускорение до 2 g, като същевременно малко повдига предницата /80 мм/ за да предотврати подпъхването й под задницата на друга кола.
Засега бързите пиропатрони с газгенератори са доста скъпи и след сработването им колата се нуждае от сериозен ремонт за възстановяването й. Но през 70-е години на миналия век първите предпазни възглавници също бяха фантастика и непомерно скъпи...