Водещият производител в Световния шампионат за туристически автомобили (WTCC) BMW обмисля да сериозно дали да не се оттегли от надпреварата след края на настоящия сезон. До това решение се е стигнало поради постоянните промени и липсата на яснота около техническите правила и наредби. Шефа на моторспорт отдела д-р Марио Тайсен, според който противоречивите решения в уикенда на "По" във Франция, когато девет коли бяха наказани заради надвишаване на оборотите на двигателя при сваляне на предавки, са изострили допълнително атмосферата, защото при сходна ситуация по-късно 15 коли не бяха санкционирани.
Напрежението се покачи още в края на 2007 г., когато Сеат за първи път използваха турбодизеловата версия на своя "Леон". През 2008 г. испанската армада доминираше през целия сезон, а БМВ така и не успя да отговори на предизвикателството с бензиновия 320si. През лятото в тестове дебютира версията 330d, но от компанията решиха да не я използват в шампионата, защото останалите конструктори като Шевролет и Лада няма да имат ресурса, за да се конкурират. В началото на 2009 г. от ФИА наложиха максимално налягане от 2,5 бара на турбо компресорите на Сеат, но за южноамериканските състезания в Бразилия и Мексико границата бе вдигната, защото трасетата се намираха на голяма надморска височина, а това направи новия Леон недостижим за пореден път.