1. Novsport
  2. Моторни спортове
  3. Басо отново недостижим, борбата за третото място се ожесточава

Басо отново недостижим, борбата за третото място се ожесточава

Джандоменико Басо (FIAT Grande Punto S2000) остана недостижим за останалите пилоти и след четвъртата отсечка на Рали България 2009, съобщава официалният сайт на надпреварата.

Басо отново недостижим, борбата за третото място се ожесточава

Джандоменико Басо (FIAT Grande Punto S2000) остана недостижим за останалите пилоти и след четвъртата отсечка на Рали България 2009, съобщава официалният сайт на надпреварата.

Италианецът взе второто преминаване на Лъкавица за 12:21,7 мин. и остави на 7,8 сек зад себе си Корадо Фонтана (Peugeot 207 S2000) . Трети на 13,4 сек е българинът Крум Дончев. Лука Бети (Peugeot 207 S2000) е на четвърта позиция на 20,2 сек зад лидера, а Михал Соловов (Peugeot 207 S2000) е пети на 22,3 сек. Димитър Илиев (Mitsubishi Lancer Evo 9) е само на 0,1 сек от поляка.

Всички водещи пилоти подобриха времената си спрямо първото преминаване на отсечката. Басо смъкна почти 10 сек от времето си, а Дончев – над 14 сек.

Във временното класиране Басо продължава неумолимо да трупа аванс и с време от 51:15,5 мин води с 43,9 сек на Дончев. Третият Корадо Фонтана (на снимката) е на 1:01,7 мин от лидера, които оставя Дончев в относителна безопасност за второто място. Борбата за третата позиция обаче става все по-ожесточена, тъй като в момента пилотите между трето и шесто място са събрани в 18 сек. Соловов е четвърти на 1:14,9 от Басо, а Димитър Илиев го преследва плътно на по-малко от 4 сек. Илиев обаче е поставен под напрежение от Лука Бети, който е само на секунда зад него.

Горещото време и тежките отсечки поставиха автомобилите на сериозно изпитание и броят на отпадналите пилоти постепенно започна да се увеличава. В четвъртия етап поради технически проблеми не стартираха Костадин Точев/Георги Лютов (Krez RT, Renault Clio), същата участ застигна и един от чуждестранните екипажи – холандците Тимо ван дер Марел/Лизете Бакер (KNAF Telent First, Renault Clio). Георги Белчев/Петър Илиев (BG Rally Team, Renault Clio Sport) отпадна в четвъртата отсечка, тъй като двигателят му не издържа.

Проблемите на 17-годишния грузинец Гиорги Кодуа (Mitsubishi Lancer Evo 7) продължават, тъй като той спука гума, трябваше да я сменя на място и това го прати на цели 13:16,2 мин зад победителя.

Класиране след SS4:
1. Джандоменико Басо - 51:15,5 мин.
2. Крум Дончев - +43,9 сек
3. Корадо Фонтана - +1:01,7 мин.
4. Михал Соловов - +1:14,9 сек
5. Димитър Илиев - +1:18,8 сек
6. Лука Бети - +1:19,8 сек
7. Ясен Попов - +1:29,2 мин.
8. Давиде Ди Бенедето - 1:51,0 мин.
9. Петър Гьошев - +2:06,8 мин.
10. Марко Кавиджиоли - +2:38,5 мин.

Хамилтън най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Лас Вегас

Седемкратният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън даде най-добро време в първата свободна тренировка преди състезанието за Голямата награда на Лас Вегас

Никола Цолов част от историята на Формула 3

Родният пилот записа първите си 3 победи на пистата

Хорхе Мартин стана световен шампион в клас MotoGP

Той завърши трети в последния старт за сезона

Франческо Баная спечели в Барселона и запази шансове за 3-та поред световна титла в МоtоGP

Лидерът в шампионата Хорхе Мартин завърши трети в спринтовото състезание

Никола Цолов се завърна с подиум в картинга

Отборът на Eventa Racing с пилоти Георги Ванков, Николай Паунов и Диян Костадинов спечели седемчасовата надпревара на гръцката писта “Серес”

Официално: Последното Гран при в MotoGP за сезона бе преместено

Вместо във Валенсия, състезанието ще се проведе в Барселона

Баная запази шансове за титлата в MotoGP

С победа в ГП на Малайзия

Хорхе Мартин е на малка крачка от титлата в MotoGP след победа на спринта в Гран при на Малайзия

Марк Маркес завърши втори, а Есеа Бастианини допълни подиума

Франческо Баная спечели ГП на Тайланд в MotoGP

Пилотът на „Дукати“ се доближи до лидера в генералното класиране Хорхе Мартин