1. Novsport
  2. Формула 1
  3. Хелмут Марко: Трябва да се страхуваме повече от Мерцедес

Хелмут Марко: Трябва да се страхуваме повече от Мерцедес

За него Ферари не са толкова напред в представянето си

Хелмут Марко: Трябва да се страхуваме повече от Мерцедес

Моторспорт съветникът на Ред Бул доктор Хелмут Марко заяви, че „Биковете“ трябва да се притесняват повече от Мерцедес, а не от Ферари преди началото на сезон 2023 във Формула 1. 

Изказването на австриеца идва на фона на силния финал на изминалата кампания от страна на „Сребърните стрели“. Пред 2022 германският тим изоставаше много в началото на годината, но до края на сезона се доближи до челото, като дори в Гран При на Сао Пауло спечели двойна победа с Джордж Ръсел и Люис Хамилтън.

В същото време при Ферари ситуацията беше коренно различна. Скудерията спечели две от първите три състезания благодарение на Шарл Леклер, но в оставащите 19 старт триумфира още само два пъти, във Великобритания и Австрия. В крайното класиране двата отбора бяха разделени от 39 точки, въпреки голямото предимство, с което Ферари започна годината.

Освен това развитието на двата отбора в хода на изминалия сезон д-р Марко напомни и за множеството проблем с надеждността и стратегията, които застигнаха Ферари. Пилотите на Скудерията Шарл Леклер и Карлос Сайнц станаха жертва на не една или две повреди или грешни стратегически решения от страна на отбора.

„Бих казал, че ние трябва да се притесняваме повече от Мерцедес. Най-вече защото те имат предимство спрямо Ферари, когато говорим за надеждност и стратегически решения“, каза д-р Марко.

Той също така сравни доминацията на Ред Бул в първата година на изцяло новите технически правила с тази на Мерцедес през 2014 година, когато бяха въведени турбо-хубридните мотори. Тогава „Сребърните стрели“ бяха недостижими, като тяхната преднина бе толкова голяма, че на конкурентите им им отне доста години, за да ги догонят.

„Нашата ситуация не е като тази на Мерцедес в началото на турбо-хибридната ера. Ние нямаме голяма предимство с двигателя, така че нещата са много различни. Тогава Мерцедес имаха с поне 50 конски сили повече от всички останали.

„Да не забравяме, че 2022 бе първата година на новите правила. Другите отбори видяха какво направихме ние с колата си. Така че мисля, че през новия сезон те ще са по-близо до нас“, обясни д-р Марко.

Ръсел грабна полпозишъна във Вегас с летяща обиколка

Британецът пребори Сайнц с по-малко от една десета

Норис: Не бях готов да се боря за титлата този сезон

Британецът в един момент беше реален претендент за първото място

Отборите във Формула 1 нападнаха Ауди

Немският концерн официално ще станат част от решетката през 2026г.

Верстапен: Формула 1 вече не е забавна

Световният шампион не е доволен от глобите за неприлични реплики от пилотите

Макс Верстапен иска да пропусне шоуто в Лондон

Пилотът на Ред Бул многократно е показвал, че е против лъскавите събития във Формула 1

Карлос Сайнц ще кара за "Уилямс" на тестовете в Абу Даби

Испанският пилот ще започне да работи отрано с бъдещия си отбор във Формула 1

Монако преподписа договора си с Формула 1

Емблематичното състезание за Голямата награда на Монако ще остане в календара на Формула 1 поне до 2031 година

Чеко Перес отхвърлил две оферти, за да остане в Ред Бул

Мексиканецът ще кара за австрийския тим и през 2025 година

Люис Хамилтън: Михаел Шумахер е вдъхновение за младите пилоти

Вижте какво още каза 7-кратният световен шампион във Формула 1